Türk moda sektörü ABD’ye gidiyor
Türk moda sektörü, 2022’de 1 milyar dolar ihracat yapan ve yılda 120 milyar dolar ithalat yapan Amerika Birleşik Devletleri (ABD) pazarına 2 milyar dolar ihracat hedefliyor.
Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (EHKİB), hedef pazar olarak belirlediği ABD’de 17-18 Ocak 2023 tarihlerinde düzenlenen New York Premiere Vision İmalat Fuarı’na ilk kez 10 firma ile milli katılım düzenliyor. Ticaret Bakanlığı tarafından. Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Burak Sertbaş, New York Premiere Vision İmalat Fuarı’nın 2023’ün ilk dış pazar etkinliği olduğunu belirterek, 2023’te milli katılım organize ederken, 2023’te agresif bir pazarlama hedeflediklerini söyledi. 2022’deki fuarları, 2023’te bu sayıyı 6 fuara çıkardılar. Sertbaş, Türk moda sektörünün ABD’ye 2 milyar dolar ihracat yapmayı hedeflediğini belirtti.
“Amerika, AB’den sonra ikinci büyük pazarımız”
Türkiye’nin hazır giyim ihracatında Avrupa Birliği’nin (AB) açık ara birinci pazar olduğunu hatırlatan Sertbaş, “İhracatımızda Amerika AB’nin ardından ikinci sırada. Dünyadan yılda 120 milyar dolarlık hazır giyim ithalatı yapıyor. Ülkeler arasına alarak yüzde 20 ek destek sağladı ve uzak ülkeler stratejisi çerçevesinde bu pazara büyük önem veriyor.İki ülke arasındaki dış ticareti 100 milyar dolara çıkarma hedefi var. En büyük ihracat pazarımız olan AB’de güçlü bir durgunluk beklentisi var.Bütün bu nedenlerle ABD, “ABD pazarında daha güçlü bir varlığımız olsun istiyoruz. New York Premiere Vision İmalat Fuarı, Ocak ve Temmuz aylarında yılda iki kez düzenlenmektedir. Her iki fuara da katılacağız. ABD pazarında bize sağladığı ekstra takviye için Ticaret Bakanlığımıza teşekkür ediyoruz” dedi.
“Güçlü bir alternatif sunuyoruz”
New York Premiere Vision İmalat Fuarı’nın ABD’deki en değerli moda fuarlarından biri olduğu bilgisini paylaşan EHKİB Dış Pazar Stratejileri Geliştirme Komitesi Lideri Tala Uğuz, pandemi öncesi ABD markalarının tedarik zincirinin yoğun bir şekilde ihtiyacı karşıladığını söyledi. Uzak Doğu’dan gelen hazır giyim ürünleri için ise kötüleşti. artan maliyetler ve artan riskler karşısında yeni bir arayışa yöneldiklerinin altını çizerek, Avrupa’nın değerli markalarına üretim yapan Türk moda sektörü olarak ABD pazarında Uzak Doğulu üreticilere güçlü bir alternatif sunduklarının altını çizdi. ve ABD’de yıllardır, esnek üretim kabiliyetine ve güçlü bir tasarım altyapısına sahiptir.
‘Sektörel Ticaret Heyeti’
Türkiye’nin ABD’ye 2022 hazır giyim ihracatının yüzde 6 artışla 1 milyar dolara ulaştığını kaydeden Uğuz, “ABD’nin hazır giyim ithalatından yüzde 1 civarında pay alıyoruz. Hedefimiz artırmak. bu oranı yüzde 2’ye çıkarmak ve ihracatımızı 2 milyar dolara çıkarmak.Bu amaçla kuracağımız çıkarları desteklemek ve yenilerini tesis etmek amacıyla 2023 sonbaharında ABD için ‘Sektörel Ticaret Komitesi’ düzenlemeyi hedefliyoruz. New York Premiere Vision İmalat Fuarı’ndaki ticari bağlantılar.Böylece 2023’te ABD’de üç pazarlama faaliyetimiz olacak.” dedi. – İZMİR